دیپلمات مشهور آمریکایی: ایران از ما نمی ترسد

به گزارش مجله بای بلاگ، خبرنگاران نوشت: یک دیپلمات با سابقه آمریکایی در سخنانی با اشاره به فعالیت های هسته ای ایران گفت که ایران آن گونه که باید از ما هراسی ندارد.

دیپلمات مشهور آمریکایی: ایران از ما نمی ترسد

دنیس راس، دیپلمات با سابقه آمریکایی و مشاور ارشد سه رییس جمهور آمریکا در مصاحبه ای گفت: ایران آنگونه که باید از ما بترسد، نمی ترسد. آن ها در مسیر غنی سازی 60 درصدی هستند. آن ها آشکارا آزمایشی انجام دادند که امکان می دهد بعضی موارد را تا سطح 83.7 درصدی غنی سازی نمایند.

به گزارش اسپوتنیک، وی مدعی شد: من مایلم سیاست اعلامی ما تغییر کند و بسیار روشن تر گردد. بجای آن که بگوییم همه گزینه ها روی میز است باید بگویم که دموکراسی را ترجیح می دهیم و ترجیح ما این است که دیپلماسی راهی برای حل این مساله باشد.

راس اضافه نمود: ایران باید بداند که آن ها 40 سال در زمینه زیرساخت های هسته ای سرمایه گذاری نموده اند و تمام این سرمایه گذاری را در معرض خطر قرار داده اند.

وی که در دولت های بیل کلینتون، جورج دبیلو بوش و باراک اوباما فعالیت داشت در ادامه گفت: این واقعیت که آن ها تا سطح 60 درصد غنی سازی نموده و 16 آبشار از سانتریفیوژهای تازه، سانتریفیوژهای پیشرفته آی. آر6 دارند ... یعنی اینکه در مسیری هستند که هر چند تصمیم به ساخت بمب اتمی نگرفته اند، اما خودشان را در وضعیتی قرار داده اند که گزینه داشتن یک سلاح هسته ای را دارند.

وی مدعی شد: آن ها قصد دارند به مرحله ای برسند که نه تنها این گزینه را داشته باشند بلکه معکوس کردن آن هم سخت باشد. آن ها ترسی ندارند و این گونه نمی بینند که این مساله آن ها را در معرض خطر قرار دهد.

راس اضافه نمود: بنابراین، ما باید ارتباط برقرار نموده و با آن ها به گونه ای تبادل نظر کنیم که هم در کلام و هم در عمل دلیلی داشته باشند که ببینند اوضاع فرق نموده است.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 30 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 30 اردیبهشت 1402 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 8934

به "دیپلمات مشهور آمریکایی: ایران از ما نمی ترسد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیپلمات مشهور آمریکایی: ایران از ما نمی ترسد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید