وسط بحران کرونا چه چیز واجب تر از اصلاح قانون انتخابات؟!

به گزارش مجله بای بلاگ، سخنگوی شورای نگهبان در یادداشتی مباحثی نسبت به تصویب طرح دوفوریتی مجلس برای اصلاح بخش هایی از قانون انتخابات عنوان کرد.

وسط بحران کرونا چه چیز واجب تر از اصلاح قانون انتخابات؟!

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان با انتشار یادداشتی در صفحه شخصی اش در فضای مجازی مطالبی نسبت به مصوبه امروز مجلس درباره طرح دوفوریتی اصلاح بخش هایی از قانون انتخابات مجلس، ریاست جمهوری و خبرگان عنوان نمود.

متن کامل یادداشت کدخدایی به شرح زیر است:

امروز در خبرها آمده بود که مجلس بعد از تعطیلات کرونایی و غیر کرونایی جلسه علنی داشت و ناگهان یک طرح دوفوریتی مطرح شد که همگان را به تعجب واداشت. وسط بحران کرونا چه چیز واجب تر از اصلاح قانون انتخابات!؟ انتظاری که 4 سال به پای آن نشسته بودیم! اول خیال کردم وظیفه ناتمام مجلس یعنی اصلاح قانون انتخابات و اجرای سیاست های کلی انتخابات موضوع دوفوریتی است! اما زهی خیال باطل! احقاق حق آن دسته از نمایندگانی که علیه آنها مثلا گزارش خلاف واقع داده شده است! موضوعی حیاتی و ضروری برای کشور آن هم در این وانفسای کرونایی! آن قدر مهم که سایر مصوبات مورد احتیاج کشور به تاخیر افتد و حقوق از دسترفته احتمالی آن 75 نفر نماینده که از اوجب واجبات شناخته شده اولویت یابد و البته که فی التاخیر آفات؟ حالا کاری نداریم چرا در بیان تعداد نمایندگان رد صلاحیت شده همواره عدد 90 و 80 تکرار می گردد؟ منظور خاصی در میان است؟ نمی دانم ولی یکی نیست از اینها بپرسد الان که جلسات علنی دارید از نمایندگان ردصلاحیت شده خواسته گردد دست خود را بالا بگیرند و یک نفر دیگر شمارش کند قطعا از 75 نفر بالاتر نخواهد رفت. این نه به تعبیر وزیر معزول ، کرونای شورای نگهبان است و نه به تعبیر نماینده مجلس دهم عذاب الهی آن هم به خاطر رد صلاحیت نمایندگان! صرفا یک شمارش ساده از 1 تا 75 است.

زیاد از بحث اصلی دور نشویم، ما در شورای نگهبان البته موافق هستیم که هر کس ادعای کذبی به نمایندگان و غیر نمایندگان وارد کرد باید در محاکم پاسخ گو باشد، هم قانون داریم و هم می توان دوباره بر آن تاکید نمود، اما از آن طرف طراحان این طرح هم قول دهند وقتی مطالب برایشان روشن شد و دلایل آن هم نه در یک که بعضا در چند جلسه شرح داده شده از توسل به این مقام و آن مقام خودداری نموده و از حاشیه سازی پرهیز نمایند. خودتان به مردم حوزه انتخابیه بفرمائید که دلائل چه بوده است! شاید بهتر باشد یک بند دیگر به این دو فوریتی اضافه گردد که هر نماینده بعد از استماع دلائل رد صلاحیت خود موظف باشد در یک میتینگ انتخاباتی آنها را بیان و یا در رسانه ها منتشر نماید!؟ الحاق این بند هم زحمت ما را در مقابل سوال خبرنگاران محترم کم می نماید که همواره پاسخ می دهیم قانون ما را از انتشار دلایل رد صلاحیت منع نموده است و هم نشان می دهد که نمایندگان محترم به دنبال اصلاح قانون انتخابات برای اصلاح فرایند جاری انتخابات هستند! در این صورت دو فوریتی آنها نیز قابل توجیه خواهد بود.

فاعتبروا یا اولی الابصار

به گزارش خبرگزاری تسنیم، نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تصویب طرح دوفوریتی برای اصلاح قانون انتخابات، خواستار مجازات هایی برای افرادی که گزارش های کذب درباره کاندیداهای انتخابات ارائه می نمایند، شدند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 20 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 1748

به "وسط بحران کرونا چه چیز واجب تر از اصلاح قانون انتخابات؟!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وسط بحران کرونا چه چیز واجب تر از اصلاح قانون انتخابات؟!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید