پیشنهاد وزیر علوم به مجلس درباره کنکور سال جاری

به گزارش مجله بای بلاگ، عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی از راه چاره ارائه شده وزیر علوم به کمیسیون آموزش مجلس برای کنکور سال جاری اطلاع داد.

پیشنهاد وزیر علوم به مجلس درباره کنکور سال جاری

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، روح الله متفکر آزاد عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به حواشی پیش آمده در خصوص نحوه برگزاری کلیه آزمون های سراسری در دوران شیوع کرونا گفت: مصوبه روز گذشته کمیسیون آموزش مبنی براینکه نظر ستاد ملی مقابله با کرونا درباره برگزاری کنکور و آزمون ها از دیگر نظرات اولی تر است و جنبه توصیه ای دارد. این در حالی است روز گذشته در جلسه کمیسیون نگرانی شدید خانواده ها درباره کنکور خاطرنشان کردم و نمایندگان در این باره مباحث زیادی را در حضور وزیر علوم مطرح کردند.

وی اضافه نمود: دغدغه های خانواده و دانش آموزان کنکوری درباره حضور آن ها با توجه به شیوع کرونا بسیار جدی است چرا که ممکن است در چنین وضعیتی خطرات جانی آن ها را تهدید نموده و یا بعضی از دانش آموزان به ویروس کرونا مبتلا شوند.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی اضافه نمود: باید پیشنهاد های مختلفی درباره تعویق زمان برگزاری کنکور و یا تدابیر مناسب شرایط بهداشتی وجود داشته باشد، اما وزارت علوم و سازمان سنجش مُصر بر برگزاری کنکور در زمان مقرر و بدون تأخیر هستند.

متفکر آزاد گفت: وقتی دیدیم وزارت علوم و سازمان سنجش در برگزاری کنکور بر زمان آن مصر هستند به آن ها به صراحت خاطرنشان کردیم که بایستی این موضوع از سوی وزارت بهداشت و ستاد ملی مبارزه با کرونا مورد تأیید قرار گرفته و بایستی به مردم این اطمینان داده گردد که سلامت دانش آموزان و فرزندان این کشور حفظ گردد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: اگر کسی در شرایطی که امکان برگزاری و یا انجام کاری را ندارد مُصر بر اجرای آن است بایستی مسئولیت آن کار را بپذیرد و معتقدم وزارت علوم و سازمان سنجش باید مسئولیت برگزاری کنکور را پذیرفته و تضمین دهد که سلامت دانش آموزان به خطر نمی افتد.

وی اضافه نمود: دولت و مجلس بایستی درباره زمان برگزاری کنکور نگرانی خانواده ها را برطرف نمایند و اگر برگزاری این آزمون از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا با توجه به اینکه بالاترین مرجع بوده و مصوبات آن حکم قانون را دارد به تعویق بیفتد، وزارت علوم و سازمان سنجش حق برگزاری کنکور را ندارند، ولی اگر ستاد ملی کرونا برگزاری کنکور را در شرایط فعلی ممنوع نکرد بایستی مجوز برگزاری کنکور را بدهد تا این اطمینان در خانواده ها در خصوص سلامت فرزندان شان ایجاد گردد.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی مطرح نمود: وزیر علوم در جلسه کمیسیون آموزش خاطرنشان کرد طبق برآوردش در سال های گذشته درصد بالایی از داوطلبان کنکور امکان پذیرش در دانشگاه ها با توجه به سوابق تحصیلی شان را دارند و نیازی به حضور در آزمون ها ندارند و این امکان برای حضور آنان در بعضی رشته های دانشگاهی غیر رقابتی که تعداد آن هم کم نیست وجود دارد که برهمین اساس وزارت علوم امکان سبک کردن بار کنکور را دارد.

متفکر آزاد به همین دلیل اضافه نمود: وزیر علوم در این جلسه به صراحت خاطرنشان کرد افرادی که دارای سابقه تحصیلی خوب هستند می توانند در آزمون کنکور شرکت ننمایند و بر همین اساس این راهکار از سوی وزیر علوم پیش پای اعضای کمیسیون آموزش مجلس گذاشته شد.

mahsanblog.ir: مهسان بلاگ | سیستم مدیریت محتوای مهسان

1com.ir: مجله کامپیوتر | مجله کاربردی فناوری در صنعت گردشگری

heevblog.ir: هیو بلاگ | سیستم مدیریت محتوای هیو بلاگ

dabiblog.ir: دَبی بلاگ، سیستم مدیریت محتوای دَبی

persinablog.ir: پرسینا بلاگ، سیستم مدیریت محتوا پرسینا

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 3158

به "پیشنهاد وزیر علوم به مجلس درباره کنکور سال جاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشنهاد وزیر علوم به مجلس درباره کنکور سال جاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید