چرا غذا و تنقلات خوردن در ساعاتی قبل از خواب بیشتر باعث چاقی می گردد؟

به گزارش مجله بای بلاگ، تصور رایج در خصوص زمان غذا خوردن و سلامت انسان این است که بهتر است از شام های آخر شب و میان وعده های نیمه شب خودداری کنیم.

چرا غذا و تنقلات خوردن در ساعاتی قبل از خواب بیشتر باعث چاقی می گردد؟

یک مطالعه تازه در این مورد صورت گرفته .این مطالعه، غذا خوردن در اواخر شب را با یک برنامه غذایی منظم مقایسه نموده و تفاوت های تعیینی را از نظر خطر چاقی مشاهده نموده و تأثیرات آن بر اشتها، تشکیل بافت چربی و مصرف انرژی در طول روز تعیین نموده.

این مطالعه تازه که به وسیله محققان بیمارستان زنان و بریگهام صورت گرفته، در پی آنالیز جامع بعضی از اثرات بدنی غذا خوردن در اواخر شب بود. تا حالا بعضی از مطالعات جالب رابطه بین زمان غذا خوردن و سلامت انسان را روشن نموده اند، از جمله بعضی که پتانسیل ضد پیری غذا خوردن در طول روز. بعلاوه یک تحقیق تازه دیگر نشان می دهد که چگونه یک صبحانه بزرگ می تواند به سرکوب اشتها در افراد چاق یاری کند.

نویسندگان مطالعه تازه بر سه عامل کلیدی در وزن بدن متمرکز شدند: کالری دریافتی، کالری سوزانده شده و تغییرات مولکولی در بافت چربی.

تحقیقات قبلی نشان داده بود که دیر غذا خوردن با افزایش خطر چاقی، افزایش چربی بدن و کاهش موفقیت در کاهش وزن مرتبط است و دانشمندان می خواستند بدانند که چرا.

برای یافتن پاسخ، دانشمندان 16 فرد چاق یا دارای اضافه وزن را انتخاب کردند

در تمام طول مدت، از داوطلبان نمونه های خونی منظم گرفته شد، مقدار گرسنگی و اشتهای آنها ثبت شد و دمای بدن و انرژی مصرفی شان را کنترل کردند.

دانشمندان بعلاوه نمونه هایی از بافت چربی را جمع آوری کردند تا تاثیر زمان های مختلف وعده های غذایی بر جهت های مولکولی مرتبط با تشکیل چربی را ردیابی نمایند.

غذا خوردن باعث تغییر هورمون تنظیم نماینده اشتهای گرلین و کاهش سطح هورمون لپتین می گردد که به مغز سیگنال سیر شدن و سطح گرسنگی را در ساعات بیداری افزایش می دهد.

هنگامی که داوطلب ها در اواخر روز غذا می خوردند، کالری ها را آهسته تر می سوزانند و بیان ژن تغییر یافته را در بافت چربی نشان می دهند. این تغییرات به ذخیره لیپید ها یاری می نماید و باعث رشد چربی می گردد.

خوردن غذا در ساعات آخر شب نفاوت قابل توجهی در مقدار گرسنگی ما، نحوه کالری سوزی بعد از غذا خوردن و نحوه ذخیره چربی ایجاد می نماید.

این تحقیق در مجله Cell Metabolism منتشر شد.

منبع: بریگهام و بیمارستان زنان

منبع: یک پزشک
انتشار: 13 مهر 1401 بروزرسانی: 13 مهر 1401 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 8836

به "چرا غذا و تنقلات خوردن در ساعاتی قبل از خواب بیشتر باعث چاقی می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا غذا و تنقلات خوردن در ساعاتی قبل از خواب بیشتر باعث چاقی می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید