چین سفیر انگلیس را احضار کرد

به گزارش مجله بای بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از گاردین، در بحبوحه تشدید تنش ها میان لندن و پکن بر سر موضوعاتی همچون هنگ کنگ، سین کیانگ و فعالیت رسانه ها، کارولین ویلسون سفیر انگلیس در چین هفته گذشته مقاله ای به ظاهر انتقادی در خصوص نحوه فعالیت رسانه های بین المللی در چین بر روی صفحه رسمی سفارت انگلیس در پیغام رسان وی چت بار گذاری کرد.

چین سفیر انگلیس را احضار کرد

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

در پی انتشار این مقاله، سفیر انگلیس از سوی مقامات پکن به دلیل انتشار آنچه مطالب نامناسب خوانده می شد، احضار شد.

وزارت خارجه چین روز سه شنبه در بیانیه ای در مورد دلایل احضار سفیر انگلیس گفت که دولت و ملت چین هرگز با رسانه های خارجی مخالف نیستند؛ بلکه با رسانه هایی مخالفند که با اخبار ساختگی چین و حزب حاکم آن (حزب کمونیست) را زیر بیرق آزادی مطبوعات و آزادی بیان مورد هجمه قرار می دهند.

در بخشی دیگر از این بیانیه آمده است که سرتاسر مقاله [کارولین ویلسون] آکنده از خودبینی و تعصب ایدئولوژیک نویسنده است… و این امر با صندلی دیپلمات ها به طور جدی ناسازگار است.

وزارت خارجه انگلیس هنوز درباره این موضوع واکنشی نشان نداده است.

شایان ذکر است که پکن ماه میلادی گذشته فعالیت شبکه خبری بی بی سی در چین را به دلیل نقض جدی قوانین و مقررات و همچنین کوشش برای تضعیف وحدت ملی ممنوع نمود. یک هفته پیش از آن نیز سازمان تنظیم کننده مقررات رسانه ای بریتانیا (آفکام) شبکه رادیو و تلویزیون دولتی چین (CGTN) را به اتهام اینکه حزب کمونیست چین ریاست هیأت تحریریه این شبکه را برعهده دارد، از پخش برنامه در کشور انگلیس منع کرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 فروردین 1400 بروزرسانی: 8 فروردین 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 6431

به "چین سفیر انگلیس را احضار کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین سفیر انگلیس را احضار کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید